Wisselexposities

Boer en weidevogel

t/m mei 2024

Deze kleine expositie laat zien wat er met de weidevogels is gebeurd en wat er gedaan wordt, onder andere door boeren, om deze vogels te beschermen.

De rode boerenzakdoek

verlengd t/m april 2024

In november heeft de heer Fred Snip zijn verzameling rode boerenzakdoeken geschonken aan het Fries Landbouwmuseum.  Deze verzameling is nu te zien in de presentatiezaal van het museum. Wanneer er lezingen gegeven worden, kan het zijn dat de rode zakdoeken tijdelijk niet te bezichtigen zijn.

Paardmensen en menspaarden

t/m mei 2024

Beeldhouwer Pyr Bosma (Metslawier, 1961) maakt al drie decennia sculpturen van eeuwenoude mooreik, ookwel 'kienhout' genoemd. In het Fries Landbouwmuseum is nu een selectie sculpturen te zien.

Keatstallen

Een vitrine gewijd aan speelgoedstallen met daarin koeien die gemaakt zijn van botten, koten of 'keaten'. Het speelgoed werd lokaal gemaakt, door een familielid of de dorpstimmerman.

Let op: Bereikbaarheid

zondag 21 april

Deze zondag wordt er een loop georganiseerd in onze buurt, wat kan resulteren in enige verkeershinder en verminderde bereikbaarheid van ons museum. We raden aan hier rekening mee te houden bij het plannen van een bezoek.