Loven en bieden

Lezing met plattelandsverhalen door Bonne Speerstra

Tijdens deze lezing vertelt veekoopman Bonne Speerstra hoe het was om op te groeien op een boerderij in buurtschap Eemswoude en hoe hij door een bijzonder toeval in de veehandel terechtkwam.

Hierover heeft hij ook net een nieuw boek uitgebracht: 'Loven en bieden'. Van opvallende belevenissen, humoristische voorvallen en aangrijpende ontmoetingen die hij meemaakte op veemarkten tot verhalen over lief en leed aan de keukentafel.

In Loven en bieden geeft Speerstra met een mild oog en gevoel voor humor vorm aan de verhalen van en over het platteland. Al lovend en biedend neemt Speerstra u mee op pad.

Aanvang: 14.00 uur

Entree 8 euro, museumkaarten en vrienden gratis, maar wel reserveren en de kaart tonen bij de kassa a.u.b.
Reserveren kan via de ticketverkoop van het museum. Ga in de kalender naar 27 november en reserveer uw kaart.

Bonne Speerstra

Bonne Speersta was jarenlang veehandelaar en sinds 2013 ook schrijver.
Het veehandelaars bestaan heeft voor hem genoeg ingrediënten aangedragen om de pen op te pakken en de vele anekdotes en verhalen op te tekenen.
Speerstra: “Bij weinig beroepen ben je zo nauw betrokken bij het wel en wee in de stal maar vaak ook bij het gezin. Voorspoed en tegenslag, vreugde en verdriet, alles deel je mee.”