Zaterdag 18 mei 2024

Fietstocht langs de Friese boerderij types

Op zaterdag 18 mei a.s. organiseren Boerderijenstichting Fryslân en het Fries Landbouwmuseum een fietstocht met gids langs boerderijen in en rondom de oude Middelzee.

De start van de fietstocht is om 09:30 uur bij het Fries Landbouwmuseum. U krijgt bij aankomst eerst koffie met wat lekkers en een korte inleiding  over de te fietsen route en over de belangrijkste bezienswaardigheden en  de verschillende  boerderijen.

Daarna begint de fietstocht die u voert langs verschillenden types boerderijen en oude dorpen zoals Deinum. Ritsumasyl, Marsum, Engelum Beetgummermolen, Beetgum, Stiens, Britsum Cornjum,Jelsum dan via Leeuwarden naar Goutum en  terug naar het landbouwmuseum. Zo nu en dan is er een stop waarbij de gids een toelichting geeft over wat er te zien is. Ook gaan we een boerderij bezoeken.

Halverwege in Stiens  is een lunchstop gepland bij café restaurant de Smalle Brug. Omstreeks 15:30 is de fietstocht afgelopen en is er nog een korte nazit in het museum.

Datum:               zaterdag 18 mei 2024

Tijdstip:               9:30 uur

Aantal:                max. 50 personen

Prijs:                     € 25,- dit is inclusief, koffie, inleiding en lunch.

Afstand:              ca. 40 km

U kunt u aanmelden via onderstaande knop (selecteer de juiste datum en de fietstocht).