Buiten schilderen

met Friese landschapsschilder Tjeerd Landman

Tjeerd Landman is een Friese landschapsschilder. In zijn jeugd bracht hij veel tijd door in de landerijen rondom Leeuwarden, genietend van de vogels en de bloemen om hem heen. Dan lag hij te dromen aan de slootkant, of dwaalde urenlang rond op zoek naar een kievitsei.

De wereld rond het Fries Landbouwmuseum was en is zijn wereld.

Veel is verdwenen, maar in zijn schilderijen weet hij het landschap van toen en nu vast te leggen.

Tijdens de workshop ”buiten schilderen” leer je anders kijken naar het landschap om je heen.

Aan de orde komen o.a. :

• Hoe kies je een goede compositie?

• Tonaliteit (licht donker)

• Atmosferisch perspectief (diepte)

• Toets (hoe breng je de verf aan; schilder je heel precies of liever wat losser)

Workshop buiten schilderen

Datum:               23 september

Tijdstip:               9.30 uur tot 16.30 uur

Aantal pers.:      8-12 personen

Prijs:                     85 euro, dit is inclusief lunch, koffie/thee, materiaal en                                            toegang tot het museum.

Door:                    Tjeerd Landman

Aanmelden kan via onderstaande knop (selecteer juiste datum en ga naar Workshop Buiten schilderen). De inschrijving sluit 1 week voor de datum.